Som om tiden aldrig fanns



Det var inget aprilskämt att våren kommit var på riktigt och jag njuter så mycket jag bara kan. Kanske ligger jag inte på balkongen i bikini idag likt igår, men jag fryser heller inte lika mycket i min jeansjacka och solglasögonen åker på så fort jag går utanför dörren.

Min dag började inte bra, började rentav väldigt, väldigt dåligt. Men att skriva och älta tråkigheter som bara handlar om eländigt krångel gör mig bara på sämre humör. Så till vilken nytta?
Istället gick jag och köpte vaniljyoghurt och blåbär i stan och sitter nu och velar mellan om jag ska sätta igång med skolarbetet eller om jag ska skjuta på det lite till och läsa "Älskade du" av Barbara Voors som jag började läsa igår. Jag borde väl plugga antar jag, så det är väl också bäst att jag gör det. Boken får vänta, i alla fall en liten stund.

Kommentera här: