”ha tålamod och du kommer ta dig nånstans”

Ännu en helg över och ännu en måndag kommen. Det är fortfarande trist, grått och blött oktoberväder utomhus och jag spenderar större delen av dagarna under filtar och tjocka tröjor. 

Fredagen spenderade jag med mamma, god mat, soffläge och onyttigheter. För att sedan sitta uppe för sent och sova bort halva lördagen. Åkte hem till Maja framåt kvällen, drack vin med några fina, gick iväg på förfest och sedan in till stan. Efter att ha varit på diverse ställen tog Majas vän Anna med mig till Mårtensson och det blev en sen men mycket rolig kväll! 

Just nu längtar jag mest efter julmat och mys, att ha ett jobb, veta vad jag vill börja plugga till nästa år och jag längtar och hoppas något helt fruktansvärt att jag kan skramla ihop pengar till tåg-/bussbiljetter till och från Karlstad i mellandagarna, för att återigen se Håkan och få träffa ett par så fina fina personer. 

Mitt ljus i mörkret
som blev större
och större
var bara en långtradare
som slira emot mig
mitt ljus i mörkret

Kommentera här: