V å r


Ligger på soffan och hör hur det sågas på gården utanför.
De förbereder för våren som är på väg och jag lyssnar på Krunegård och tänker att det är bra.
Bra att våren är på väg och att det äntligen kan bli varmt igen.

Tänker att det är bra att vi äntligen kan börja leva igen.
För det är först när våren kommer som staden blir levande.
Först då som jag möts av nya människor vart jag än går och chockeras över att det finns så mycket människor i denna stad som hela vintern känts tyst, tom och trist.

Det finns så mycket jag vill göra och så mycket jag vill göra om.
Jag ligger och tänker tillbaka på Hultsfred, dans och kyssar.
På sena kvällar i proppfyllda soffor och på rökiga balkonger.
Och alla de där kvällarna då vi drack för många glas vin.

Jag behöver allt igen.
Behöver vår och värme.
Närhet, kyssar, kärlek.

Snälla snälla snälla.
Låt våren komma fort.
Låt allt det jag önskar bli på riktigt.

Kommentera här: