1 månad i staden som är min

Det är nu en månad sedan jag och pappa fyllde bilen med packning och åkte upp mot Göteborg. I en månad har jag bott i den här stan nu och jag trivs så himla fantastiskt bra.
Att flytta till London är det största jag gjort, det största och bästa, men det är här jag hör hemma. Det här är staden som jag velat bo i under alla år, från att drömmen föddes för ca 8 år sedan. Jag är där jag ska vara.

Här har jag ett jobb där jag trivs, vänner som jag har haft så många fina dagar, kvälllar och nätter ihop med, och det finns så mycket kvar att uppleva, så många människor att möta och så många saker att göra.

Med planer på att stanna här nu, på att till hösten ta tag i studierna lite smått igen så känner jag mig så sjukt peppad.
Det kommer att ske mycket bra saker framöver, men de som redan har skett är väl värda att minnas också. 

Så som...

När vi såg Veronica Maggio på Scandinavium..


Och hade en fin kväll med bl.a uteserveringshäng efteråt mitt i början av Februari(!!!)

När jag plötsligt är pepp på att gå till jobbet för det mesta, inte pga jobbet i sig men pga bra och fina kollegor!


Och alla spontana och bra fikor med Estrid fyllda av kaffe, skolprat, peptalks och dylikt.

Och till sist även gårdagens spontana kväll med Isabell som smsade mig med förslag om vinhäng som slutade i en bra, lite märklig men väldigt fin kväll ändå! 

Följande veckor är fyllda av jobb, inbokade fikor, ölhäng och födelsedagsfirande så helt utan förväntningar kan jag redan nu säga att även min andra månad här i Gbg kommer att bli kick-ass och helt galet bra! (Dessutom när jag nu äntligen är frisk efter flera veckors långdragen hosta och äntligen mår riktigt bra igen!)

Månad 1 är nu slut men det är många fina som väntar.


Kommentera här: