2014-11-27

"Försöker skriva ord som betyder någonting. Vars innebörd betyder någonting vackert. Men höstens gråa himlar sänker sig över oss och jag vill inget annat än att åka hem. Ta bussen hem till tryggheten. Lägenheten. Sängen. Täcket. Min värld. Orkar inte gå runt i denna dvala. Halvt glad, halvt borta i tankar."
 
Ord skrivna för två år sedan. 
Ord som lika gärna kunnat vara skrivna idag. 

Jag blir inte klok på vad det är som håller mig vaken om nätterna, förstår inte hur jag kan ligga klarvaken tills det snarare är tidig morgon än natt innan jag somnar in bara några få timmar innan alarmet går av. Blir inte klok på hur min kropp, som är så trött om dagarna, inte kan sova när den borde. 

Nu är det åtminstone helg. Helg tills måndag kl 13 och jag ska njuta av varenda sekund. Umgås med fina vänner, se på Så mycket bättre med Mathilda och gå på julskyltningen på söndag. Första advent. Kan inte riktigt förstå var tiden har tagit vägen den här hösten. Men nu är vi här, framme vid ett sista månadsskifte för det här året och har en sista månad framför oss av plugg plugg plugg och julmat, pepparkakor, glögg och lussebullar. Sedan är 2014 över. 

Idag är det förresten exakt ett år sedan jag kom hem från London. 
Kan inte riktigt förstå det heller. 
Saknar staden, saknar Elin och Jacob och alla äventyr. 
Men det tar vi en annan gång. 
Godnatt.
1 Elin:

skriven

Saknar dig min fina och våra äventyr <3

Kommentera här: