(Bak)islördag


Vaknade i lördags upp efter fem korta timmars sömn, något trött, något sliten. Skickade iväg ett meddelande till mamma som visade sig vara i närheten och som kom förbi och hälsade på en liten stund. Satt i soffan och pratade tills det var dags för henne att gå igen och det sista jag fick var en uppmaning att ta en vitaminbrus då jag såg blek och sliten ut. Så jag löd hennes order och stapplade upp till lägenheten igen, slängde i en brus och fick till min förvåning upptäcka att det smakade lite som citronsaft. 

Mådde väl inte så himla mycket bättre av den men tänkte att så får det väl vara, så drog på mig lite kläder efter att ha spenderat ytterligare tid i soffan och gick bort till Willys för att möta David och Mathilda. De skulle handla och panta burkar. Och jag tänkte att tja, någonting vettigt kunde jag väl handla i alla fall. 
Det slutade givetvis med att vi alla gick därifrån med julmust och någon form av choklad. 


Med mig hem fick jag dock ett paket jäst då jag bara häromdagen varit över hos mamma och letat upp ett recept på bröd i hennes gamla handskrivna receptbok. Så bestämde mig för att jag, trots tröttheten, ändock fick se till att göra någonting produktivt av dagen åtminstone! Och det här blev resultatet! Två limpor bröd! 

Senare på kvällen, efter att ha smällt i mig en pizza och sett på filmen Labor Day (att rekommendera!) så kom Mathilda förbi. Så vi dukade upp för mackor och te innan vi kröp ner i soffan framför Så mycket bättre. Detta följdes av kortspel och Skip-Bo tills båda var trötta och tyckte att det var läggdags. 
En något tidigare kväll som resulterade i ca nio timmars sömn istället för fem. Välbehövligt kan jag tro. 

Det var min lilla lördag i alla fall. 
Och nu ska jag fortsätta knapra i mig granatäpplekärnor och börja ta mig en titt på hemtentan.. 
Det är väl dags för det nu.
 
 

Kommentera här: