En ledig tisdag och sju koppar te

Igår var jag ledig! Ledig och pluggfri utan anledning till att vara stressad. 
Tog därför lite sovmorgon och gick upp först vid halv tio, myste i soffan resten av förmiddagen och kollade film på Netflix medan jag åt frukost och planerade lite för dagen. 


För på eftermiddagen när Tinas föreläsningar var över och klockan passerat tre bestämde vi oss för att promenera in till stan och fika. 


Solen lyste och trots att det var kallt var det så himla fint och skönt att få en sådan perfekt fin höstdag som inte bara var grå och regnig.


Vi satte oss därför utomhus på Söderfamiljen och virade in oss i filtar, drack varm choklad och bara myste. Tyckte att det var så himla sött att man fick sin egna lilla kanna med choklad.


Efter det traskade vi hem igen, plötsligt kändes det kallt i blåsten och det hade hunnit börja mörkna. Men det gjorde inte så mycket trots allt. 

Kvällen spenderade jag sedan med att se ännu en film, såg då People Like Us medan jag åt kvällsmat. Efteråt gick jag och mötte upp Mathilda för att gå och handla och sedan hem till mig för att dricka te, prata och bara mysa. Hamnade sedan på skype och satt uppe lite för länge och drack sju koppar te sammanlagt under kvällen men somnade sedan på direkten efter en så himla fin dag.
 
Idag fyller Mathilda 20 år och detta ska vi förstås fira. Så efter dagens föreläsning och möte ska vi gå in till stan och gå en premiärrunda på systemet för att sedan spendera kvällen hos henne med fina vänner och ha det mysigt. Kommer att bli en bra dag det här med tror jag! 

Kommentera här: