2015-12-10

För en vecka sedan hade jag just hoppat av tåget i Stockholm, mött upp Bella och var på väg hem till hennes lägenhet i Hornstull vid den här tiden. Idag sitter jag istället uppkurad på sängen med ännu en fullspäckad helg framför mig och jag skulle ljuga om jag sa att jag var någonting annat än peppad inför den. 

Jag tog inga bilder när jag var i Stockholm den här gången. Faktiskt inte en enda (mer än ett par stycken på Bella som får stanna hos mig). Samtidigt så var den här lilla stockholmsvisiten något annorlunda än den förra som innehöll utekäk och utekvällar hela helgen. Den här gången blev det istället taco- och filmkväll, soffhäng, matlagning och några eftermiddagscocktails. Men det var alldeles tillräckligt och fint det med.

Nu väntar snart en helg med ännu en tacokväll, den här gången hos Pappa som fyller år idag (hurra!). På lördag är det dags att lämna Halmstad en stund igen för då åker vi ner till Lund, dricker gin, äter mat och går på konsert (äntligen Amason!!!). Kan inte tänka mig att spendera helgen på något bättre sätt.

Ett extra hurra för att jag lyckades boka in min frisörs absolut sista klipptid innan jul nästa vecka efter att ha fått ett litet sammanbrott över mitt hår. Får se hur det slutar.. Senast jag klippte mig var i februari, när jag klippte det ganska kort: 

Bild från 7 mars (min födelsedag) bara någon vecka efter min senaste klippning.


Och nu har det plötsligt blivit såhär långt. 

Så det återstår helt enkelt att se hur många centimeter som försvunnit på tisdag... för jag har då inte en aning ännu.

Kommentera här: