Åh ljuva livemusik, kravallstaket, kärlek

Sitter på tåget mot Stockholm och drömmer om konserter. Har flera inbokade och flera jag vill se. Och här är min lilla lista över de turnéer och konserter som hittills kommit ut:

Amason, 12/12-15, Mejeriet, Lund:
Nästa helg åker vi ner till Lund för att *äntligen* se Amason. Så jäkla pepp!

Markus Krunegård
18/3-16, Dunkers kulturhus, Helsingborg 
25/3-16, Figarosalen, teatern, Halmstad:
Bokat in två av Krunis akustiska spelningar, en att gå på ensam och den andra ska jag och Tina gå på tillsammans. Så himla himla pepp. Senast jag såg honom var i Helsingborg hösten 2014 så nu är det allt på tiden att få se honom igen. 

Håkan Hellström, 4/6-16, Ullevi, Göteborg:
Förra gången Håkan spelade på Ullevi var vi på Kent i Köpenhamn istället, så även om de alltid är prio 1 så ser jag fram emot att få se honom den här gången, trots allt!

Det var allt jag har bokat för nu. Men givetvis finns det flera jag vill se... Typ:

Kodaline, 14/2-16, Berns, Stockholm:
Såg dem i London 2013 tillsammans med Elin vilket var så jäkla bra. Även om jag inte lyssnar på dem lika mycket längre skulle det vara fint att få se dem igen.

Hozier, 28/2-16, Cirkus, Stockholm

Miriam Bryant, 19/3, Parken, Halmstad


James Bay, 21/3-16, Annexet, Stockholm:
Såg James Bay som förband till Kodaline när vi inte visste vem han var, innan hans namn ens var aktuellt på Spotify och jag trorde han var en snyggt klädd ljudtekniker på scen innan jag hörse publikens jubel.. Men likt Kodaline vore det väldigt fint att få se honom ännu en gång. 

The 1975, 6/4-16, Fryshuset, Stockholm

Mumford & Sons, 9/5-16, Scandinavium, Göteborg:
Vi skulle sett M&S på Hultsfred 2012 och var förkrossade när de ställde in spelningen. Så, en gång för alla, vore det så himla kul att få se dem. (Finns lite vaga planer om att åka på spelningen i Köpenhamn med tjejligan, det vore ju nästan ännu bättre).

Och där tog listan slut för nu.. 
Men givetvis råder det ju inga tvivel om att den kommer att fyllas på tids nog. Den dag kent släpper en turnéplan hamnar de högst upp på listan. Och Lars Winnerbäck kommer också få en plats på listan. 2016 ser helt enkelt ganska bra ut. 

Kommentera här: