Mina mål år 2016

Jag har sedan länge slutat tro på nyårslöften. Ett löfte blir ett måste och måsten kan skapa så mycket onödig ångest. Istället har jag mål, mål som jag vill och hoppas uppfylla men utan någon press på mig själv. Så år 2016 är mina mål att:

Gå på en synundersökning
Har tänkt kolla upp synen länge men dragit ut på det, struntat i det. Nu är det bannemig dags att ta tag i det på riktigt. Förhoppningvis kan jag ju som belöning få veta att min syn är bra, det vore ju ändå lite fint.

Spendera en helg i en skog (typ) med Tina
Jag vet att jag inte sagt detta till Tina ännu men jag längtar så mycket efter en helg med henne. Med rödvin och god mat, kanske lite låtskrivande, hennes gitarrspel, eget skrivande, promenader och tid till att bara hänga. Hon är en av mina bästa personer här i livet liksom.

Åka på en resa med vänner
Under höstens vinfyllda kvällar har det diskuterats resor, städer att besöka och när vi ska åka. Det har pratats om Busapest, Krakow, Köpenhamn. Om att dra iväg i några dagar, gå på äventyr och dricka billig öl. Jag hoppas så att det blir av.

Ta hand om mig själv
Försöka äta bra. Sova ordentligt. Motionera när jag orkar, låta bli när jag inte gör det. Umgås med de som ger glädje och energi. Ta upp terapin om jag känner att det behövs. Sådana småsaker som egentligen är stora och viktiga för att klara av allt annat i livet.

 Skriva
Skriva mer. Skriva oftare. 

Testa ny mat 
Både nya matupplevelser och nya recept. Äta och laga sådant jag aldrig ätit/lagat förut.

Sluta oroa mig så mycket
Kort och gott, allt blir ju enklare då.

Kommentera här: