2015-02-26

Har varit på lunch hos mormor, tvättat, storhandlat, snabbstädat, gått på möte och kommit hem igen för att landa i soffan. Har orkat diska upp dagens och gårdagens disk men ligger nu här igen, i soffan, utslagen och matt. Avslagen och alldeles tom. 
 
Har ingen ork eller lust till någonting alls men tänker att det är okej. Det är okej att vara trött idag trots att jag inte lämnade sängen förrän först framåt klockan elva efter att ha pratat med mamma i telefon en stund. Det är okej att vila gråta utan väsentlig anledning och bara vara trött, ynklig och ensam ikväll. För det är precis det jag är och det är precis så jag känner. Så därför ska jag fylla en bricka med mackor och vaniljkvarg med bananer och nyköpt juice för att sedan vägra lämna soffan förrän sängen kallar på mig. Se på serier och försöka låta bli att tänka på alla måsten och orosmoln som ligger och skaver där innanför någonstans.
 
Imorgon är det dessutom fredag och början på en sista februarihelg och jag ska äntligen äntligen få klippa mig. Sitta i en massagestol, dricka te och prata om vad som hänt sedan sist med frisören jag gått hos i över sex år. Det om något måste ju ändå vara den perfekta starten på en helg. 

Kommentera här: