Författarbesök av Sandra Beijer m.m.


Igår skulle ju jag på författarbesök på bibliotekt med Sandra Beijer! Sammetsklänningen fick åka på och så lite läppstift på det innan det var dags att ta bussen in mot stan. Där gick jag först hem till Mathilda som just kommit med tåget från Stockholm och var något trött efter resan men ändå pepp nog för att följa med! Så tillsammans gick vi bort till biblioteket där även Tina dök upp för att sällskapa oss.


Fick lite välbehövd skrivarpepp under Sandras föreläsning samtidigt som det var lite roligt att höra så många saker som man kunde känna igen sig i och ta till sig även om det förstås var mycket som vi kunde känna igen från hennes blogg. Men kul var det och en lite suddig selfie fick förstås tas efteråt också! 

När alltihop var slut så traskade vi vidare in till stan för att få i oss lite energi och gå runt innan vi tog oss bort till Ölfiket där det skulle vara Poetryslam. Drack lite öl och satt och mös innan det blev dags att ta bussen hem för att komma hem framåt klockan nio och vara precis lagom trött och nöjd efter en mysig eftermiddag/kväll spenderad med bra personer.
 
Nu är det sisådär en timme kvar innan jag ska gå över till mormor på lunch och jag sitter fortfarande oklädd i soffan efter att ha legat och dragit mig i sängen alldeles för länge. Alltså, dags att ta tag i det hela och röra lite på sig. För trots att föreläsningen idag blev inställd (som de jämt tycks bli numera) så ska det ätas lunch, tvättas, storhandlas och på overalls-möte också. Mycket ska göras och kommande dagar väntar även en klippning, ett storstäd, en rensning av mitt stora förråds-/garderobsutrymme, en utemiddag, en eventuell pizza-/spel-/myskväll och diverse andra mer eller mindre viktiga saker. Lika bra att börja direkt helt enkelt..

Kommentera här: