Tre stycken februari

Februari har snart nått sitt slut och trots att det är årets kortaste månad så lyckas den alltid fyllas med mängder av fina och mysiga stunder. Så här har det sett ut de senaste åren: 


2015: Första fredagen i februari spenderade jag tillsammans med två knasiga och fina människor, nämligen Tina och Emil. Vi drack rom och hade det gosigt. I februari gick jag även i mitt sista terapisamtal för ett tag framöver, någonting som känts läskigt men viktigt för att ge mig en chans att lära mig hantera allt det som är jobbigt på egen hand eller möjligen komma fram till vad vi ska ta tag i när jag känner att det blir dags igen. Förutom det har februari varit en ganska så stressig månad, har haft en hel himla massa tentaplugg och försökt varva det med fina middagar och bra sällskap. Men i sin helhet har den varit bra, och på lördag avslutar vi månaden med en utemiddag och ännu mer gos innan det är dags att säga tack och hej för den här gången.

2014: Förra året spenderades februari till stor del i Göteborg dit jag flyttat upp i Januari till ett kollektiv på Hisingen för att jobba och leva livet i staden som varit min favorit sedan jag gick i högstadiet och börjat åka dit allt oftare. Exakt ett år innan bilden från Februari 2015 togs så gick jag på Veronica Maggio en fredag på Scaninavium, dansade och drack öl med han där från kontoret som jag hade fått en crush i då. Och förutom att spendera dagarna på jobbet så fikade jag med Estrid, åkte ner till Kungsbacka över en dag för att hälsa på Fredrik och Josse, drack öl på Andra Långgatan och gick på kentkväll med Isabell på klubb Saturn på Henriksberg. Vill minnas att det var en fin månad när jag trivdes bra på jobbet, i mitt kollektiv och var småkär i inte bara killen från jobbet eller han den skäggige som älskade Håkan Hellström utan framförallt mest i staden jag äntligen fick chansen att bo i.

2013: Flydde upp till Göteborg en tisdag till torsdag alldeles i början av månaden för att komma ifrån verkligheten för en stund. Tog nästintill inte en enda bild men drack desto mer öl, träffade nya människor och gick på karaokekväll på Pustervik. Såhär skrev jag om första kvällen. Åkte hem till Halmstad igen och gick på en av alla våra knäppa fester i Frösakull (bild), började jobba i hemtjänsten och gick mest runt och längtade efter våren och värmen varenda dag.
 
Och nu längtar jag som alltid vid den här tiden på året efter våren igen och tror dessutom att Mars kommer att bli en fin månad. Och om nio små dagar är det min födelsedag, bara det är ju trots allt någonting att se fram emot.

Kommentera här: