Fredagslistan


Hur mår du idag?
Mår trots tröttheten helt okej. Fick ingen sovmorgon idag heller men har en lång och mysig fredag framför mig. 

Vad önskar du just nu?
Att det blir vår snart så vi kan hänga mer utomhus. Längtar så mycket till de där första kvällarna i parker och på uteserveringar. Men det är ju ett tag kvar så just nu önskar jag väl mest bara att jag ska stå ut med de kommande månaderna tills dess.

Vad har du ätit idag? 
Åt alldeles nyligen en skål linssoppa á mammas recept och hembakat bröd. Produktiv dag i köket idag. 

Emil, jag och Tina.
Vad ska du göra imorgon? 
Imorgon ska jag äta lunch hos mormor och hälsa på mamma en sväng. Och på kvällen ska jag på förfest hos Emil, dricka bubbel och mysa med goa människor. 

Och ikväll? 
Mest troligen bara se på serier, läsa och mysa för mig själv. Känns som en sådan fredag idag. 

 
Vem saknar du? 
En av dem jag framförallt saknar nu är Isabell. Behöver våra öl- och pizzakvällar, knäppa kvällar och bakishäng som leder till nya äventyr. Typ så.

Senaste köp? 
Senaste saken jag betalade för var tandläkaren men det tycker jag inte räknas när allt jag kommer därifrån med är äckligt bananlack (hur svårt ska det vara att göra ett med typ mintsmak?) så det senaste jag köpte var en hel himla massa mat igår när jag var och handlade med pappa! 

Vad skrattade du åt senast?
Alla knäppa barndomsminnen som jag, Alexandra och Mathilda satt och diskuterade igår när de kommit över för att dricka te.

Vad grät du senast åt?
Trötthet och förvirring som inte ens är värd att prata om nu när saker och ting ordnat upp sig och känns rätt så fina och bra trots allt. 
 
Vad läser du just nu? 
Kurslitteratur och bloggar. Har flera böcker liggandes på hög men haft noll ork att börja läsa. Kanske i helgen dock. Förhoppningsvis.

Senast sedda film?
Lejonkungen. Fortfarande en klar favorit ju! 

Vilken svordom använder du mest?
Tror både det ena och andra kan slinka ur mig ibland. Men typ "fan" kanske?

Vem var den senaste som ringde dig?
Mormor som undrade vilken tid jag kommer bort på lunch imorgon. 

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Alltså, kommer typ aldrig ihåg sånt. Men minns att en tjej tyckte jag var jättelik Nelly Furtardo när jag var mindre (så mycket att hon kallade mig Nelly ett tag?) och typ Emily Blunt. Men kan inte minnas att jag egentligen brukar få höra sådant så ofta.

Vad är du rädd för? 
Typ framtiden? Fast det är liksom en blandning av rädsla och ångest samtidigt som jag ser fram emot det. Och typ att misslyckas. Försöker dock komma över det eller bli bättre på att åtminstone tänka annorlunda.

Vart vill du åka just nu? 
Ett varmt land vore att föredra. Men om inte det så åtminstone till typ Stockholm och hälsa på.

Kommentera här: