Måndag och smoothie in a bowl

Måndagar tycks ha blivit någon slags mittemellan-dag på senaste tiden. Om söndagar är jag trött efter helgen och gör knappt ett skvatt. Sen kommer måndagen och så är jag fortfarande ledig. Att vara ledig på måndagar är förstås inte någonting att klaga på, det är underbart. Men på något vis tycks det vara svårt att hitta motivation till att få saker gjorda, svårt att komma ur sängen om morgonen när man fortfarande har lite söndagsfeeling kvar i kroppen. En mittemellan-dag helt enkelt.

Idag lyckades jag dock ta mig ur sängen redan kvart över åtta. Vaknade till redan efter sju då grannarna tyckte det var lägligt att börja borra och ha sig. Gick upp och tog en dusch och gjorde mig iordning i lugn och ro innan jag tog bussen bort till skolbiblioteket för att låna kurslitteratur och handla på Maxi. 

Kom hem och märkte att jag glömt köpa bären till min smoothie men tänkte att jaja, det får gå ändå. Slängde ihop en smoothie på banan, spenat, havredryck och jordnötssmör med en liten klick honung som fick bli dagens lunch toppad med kokos och granatäpple. 


Sedan såg jag att jag fått ett knippe kommentarer på min text jag la upp häromdagen, texten om psykisk ohälsa och behovet att den börjar tas på allvar. Så himla peppande att få bra respons, speciellt när motivationen verkligen pendlar upp och ner hela tiden och dagar som idag knappt orkar existera alls. 
1 Annorlunda:

skriven

Har du inte själv tagit texten!? Hörde att någon sar detta att du har tagit texten!

Svar: Texten är baserad på mitt liv och mina erfarenheter. Den är skriven av mig och jag uppskattar inte att du publicerar den vidare på din blogg samt sprider den i kommentarsfält till andra på det sättet du gör. Därför ber jag dig att radera den från din blogg. Vill du citera eller länka är det ju givetvis okej, men att kopiera någons text rakt av och publicera som sin egen anser jag inte är okej. Tack på förhand.
Emelie J.

Kommentera här: