Novemberminnen + Novemberplaner

Förra året började November bra. Jag och Mathilda åkte ner till Helsingborg för att promenera runt i en blåsig stad, dricka rödvin och se gulligaste Markus Krunegård på Tivoli. Blir så jäkla glad av tanken på att jag kommer att se honom i alla fall två gånger nästa vår på hans akustiska turné, och att en av gångerna till och med är här i Halmstad, i min hemstad. 

Veckan efter Krunis åkte vi upp till Stockholm, Mathilda och jag. Vi åt mat, drack öl, blandade skratt med tårar och gick på utställning på Moderna museet. 

Klippte dessutom av mig håret. Något jag är sugen på att göra igen samtidigt som jag vill låta det bli lite längre.. Vi får väl se hur lång tid det tar innan jag tröttnar och panikbokar in en tid hos min frisör. 

Den här månaden ser jag just nu mest fram emot: 
+ att ett knippe fina tjejer kommer över ikväll för att dricka vin
+ att One Directions nya album släpps om exakt en vecka
+ att gå på tackgasque med barnkalastema

I övrigt hoppas jag mest på att hitta ork till allt skolarbete som kommer, att orka skriva mycket (och hitta någon slags inspiration till att göra det) och allt novembermys. Sen är det ju första advent med förstås! Hej julmust, glögg, pepparkakor, lussebullar och allt annat gott som hör till. 

Nu står i alla fall mammas vegetariska lasagne gjord på hemmagjord lchf-pasta på tining och vinet på kylning. Har även handlat hem popcorn med smörsmak och en liten flaska russian och en lime ifall en liten skvätt lime skulle bli aktuellt senare ikväll. Det här blir nog superbra. (Och visst är hon duktig min mamma, som gör egen lchf-pasta?! Tacka vetja hennes matlådor.)

Kommentera här: