Och i träden ruvar gamarna men just nu låter dom oss vara

Det är sista dagen i November och det har stormat hela natten. Kanske både inuti och utanför, kanske mest utanför för en gångs skull. Det där med att jag skulle ha min egna lilla NaNoWriMo gick verkligen åt skogen. Kanske är jag besviken, till viss del. Samtidigt har det varit så mycket annat att handskas med nu. Mycket att göra med för lite ork, ibland för lite lust. 

Månaden har ändå varit fin och bra på många sätt och vis. Jag har fått umgås med dem som verkligen står mig närmast här och nu, de som gör mig glad. Jag har äntligen förstått det där med att omge sig med personer som får en att må bra och hittat så jäkla fina personer som gör just det. Har druckit oändliga koppar te, haft både allvarliga och skämtsamma diskussioner över för många glas vin, gått på musikquiz, umgåtts och haft så himla roligt. 

Nu är månaden över och vintern är här på riktigt. Första lussebullarna har ätits upp och det är bara några få veckor kvar fram tills jul. Och jag är så himla himla peppad på den här månaden. På december. På att åka till Stockholm till helgen. På att åka till Lund, gå på konsert och dricka öl nästa vecka. På julmys. På att ge det här året ett riktigt jäkla bra avslut.

Kommentera här: