Lite nykter, lite full, under broarna i skanstull

I fredags ringde klockan tidigt tidigt och jag gick upp när det fortfarande var kolsvart utanför. Två timmar senare stod jag på perrongen och väntade på att få åka. Mot Stockholm. Mot Bella. 


Skulle bo hos henne i ett par nätter och förstås även med Romeo.


Fredagen var klubbkväll och efter att ha ätit på Vapiano, spelat skip-bo, lyssnat på Miriam Bryant / One direction på repeat och druckit gin russian åkte vi till Skanstull och Under bron. Drack mer gin och hade det fint. Efteråt tog vi bussen hem, köpte mat och åt framför en 1D-dokumentär mitt i natten. 


Sen blev det lördag och vi tog oss iväg på vår enda inbokade sak för helgen: brunch på Hearts. Åt hamburgare, majskolvar, lökringar och drack milkshakes. Gick runt i affärer tills vi var alldeles för trötta och var tvungna att åka hem för att duscha och piggna till innan kvällen. 

På kvällen drack vi cocktails i Bellas bar, åkte till Restaurang Niklas där det enbart spelades kärleksballader hela kvällen lång och hamnade till slut på Marie Laveau för en sista spritig cocktail medan klockan ställdes om från sommar- till vintertid och det till slut blev dags att avsluta även denna kväll med mat i soffan mitt i natten, denna gången framför The big bang theory. 


Och så var det plötsligt söndag och Bella gick till jobbet medan jag låg kvar i soffan och halvsov lite till innan det var min tur att gå upp. Hade stämt träff med Emil, min lilla knäppis som fått för sig att flytta upp till huvudstaden utan att ens berätta detta i förväg! Så klockan halv tre drack vi cocktails i Bellas bar innan det var dags för mig att säga hejdå till henne för den här gången. Sedan åkte vi vidare för att gå runt i affärer och titta på saker vi inte har råd med, äta hamburgare på Vigårda och dricka billig öl.


Ett glas vin på en uteservering hanns förstås också med. I mysbelysning med fransk bakgrundsmusik. Innan det var dags att bege sig mot stationen och invänta tåget hemåt. Och så var stockholmsbesöket plötsligt över för den här gången. 

Vill redan tillbaka. Till Stockholm. Bella. Emil. 

Kommentera här: