Två x Oktober /part one

Sitter ihopkurad på sängen med raggsockar på och varvar glass med te för att bota en svullen hals. Tänkte skriva någonting om att det är Oktober nu, om att jag bott på Kungsgatan med mina sambosar i exakt tre veckor idag. Skriva någonting om denna hösten, någonting om förra. Men skrivkrampen tar emot. Istället tittade jag tillbaka i arkivet och letade fram bilder från några tidigare oktobermånader och här kommer en av dem: 

2013:

I Oktober 2013 bodde jag i London och första torsdagen i månaden åkte jag och Jacob till Earl's court för att dricka vin och se livemusik på en bar i en källare. Ett av banden som spelade var Passport to Stockholm (som det ärligt talat verkar gå riktigt bra för idag!) och vi hade en så himla världsbra kväll! Den slutade dock med att jag halkade i tunnelbanetrappen och dagen efter vaknde upp med en sprucken skärm på mobilen och en fläskläpp... men det var det liksom värt ändå.


Spenderade rätt många kvällar på vift ute i London, här med min roomie Julia.

Det blev även en hel del fikor. Här med bl.a. Elin som jag hade lärt känna via Sandra Beijers brevvänsinlägg tidigare samma år och som kom till London bara några dagar efter mig! 

Hamnade dessutom väldigt väldigt ofta på den här takterassen där vi drack öl / lemonad / vin, åt frukostar och fikor, sökte lägenheter och bara njöt av London och hösten. Så livsnjutaraktigt och fint.

Lyckan blev även fulländad när jag till slut fick springa som en dåre över gatorna i Shoreditch för att krama om mitt mumintroll. Tina hade kommit till London och givetvis innebar detta öldrickande, flörtande med britter och utifrån vad som kan tolkas en av Tinas allvarligare ögonblick från vår första kväll i London tillsammans.
 
När Oktober sedan nådde sitt slut kom mamma till London för att fira sin 50-årsdag med mig. Så den allra sista dagen i Oktober 2013 spenderade vi på allra bästa sätt: kramades i massor eftersom jag förstås saknat min lilla mamma, besökte London Eye, åt hamburgare på Breakfast club, drack öl på en liten pub och åt sedan födelsedagsmiddag på en fancy italiensk restaurang på kvällen. Pampigt och fint avslut på en bra månad!
 
Detta är nog utan tvekan min allra bästa oktobermånad i livet hittills. Därför tänker jag nu stanna i min lilla nostalgibubbla ett tag till och vara glad medan förra årets oktobermånad får vänta tills imorgon.
1 Elin:

skriven

Alltså hur kan det vara så längesedan?! Känns som igår

Svar: Visst gör det? Det var först när jag skrev inlägget som jag faktiskt insåg hur längesen det var. Så knäppt. Saknar London och saknar dig!
Emelie J.

Kommentera här: