Första halvan av September

Den 5 September döptes lille Theodor och det firades förstås med mat, fika och presenter. Och förstås en hel del brorsonsmys för faster. Han bara växer och växer för varje gång jag ser honom och det är så häftigt att se hur den där lille killen som för bara några månader bara var ett litet litet knyte bara blir större och utvecklas så himla fort. 

Strax därefter var det dags att börja ta tag i flyttpackningen på riktigt. Allting skulle sorteras och rensas, paketeras eller slängas. 

Och den 8 september blev det Elenas födelsedag. Hon fyllde hela tjugosex år och detta skulle givetvis firas trots att det bara var en tisdag. Så trots att September fört med sig en viss höstkyla så gav vi oss in till stan och plötsligt hann kvällen bli natt och klockan alldeles för mycket men är det en födelsedag så är det.


I söndags blev det äntligen dags för flytt och sedan dess har jag hunnit: äta tacos, få hjälp med att få upp mina fina hyllor, få någorlunda ordning på mitt rum, fylla upp hela frysfacket med matlådor (och mammas bullar) och dricka te på balkongen med Tina. Det må bara ha gått några dagar sedan jag flyttade in men jag trivs bra, so far so good helt enkelt. 


Och häromdagen tog jag en långpromenad längs med nissan. 

Så tog första halvan av September slut och nu väntar en andra halva. En halva som just nu ser ut att innehålla en hel del plugg (dags för terminens första tentaperiod). Men också en kräftskiva, ett restaurangbesök, en inflyttningsfest och mest troligen en hel del annat bra. En bra månad helt enkelt. "So far, so good" i alla fall. 

Kommentera här: