2016-01-19

Jisses! Dagarna flyter iväg och det händer så himla mycket just nu. Bara på ett par dagar har det hänt en hel massa. Skolan har börjat och vi har haft introduktion i svensk språkhistoria. En kurs som säkert är intressant men som jag just nu mest känner skräck inför då det kommer att vara så mycket kunskap att proppa in i hjärnan på fyra vecka. Exakt en månad tills vi har tenta och föreläsaren gav oss en ganska omotiverande kommentar när han uttryckte hur man förr i tiden ägnade år åt att lära sig det som vi nu ska lära oss på en kort månad. Ja, det är väl helt enkelt bara till att sätta igång.
 
Sedan igår har jag dessutom hunnit återställa min dator, rensat totalt och installerat om till fabriksinställningar. Gjort fina mappar med det allra nödvändigaste och endast installerat program som open office, spotify och scrivener. Att äntligen ha en fullt fungerande dator igen är bokstavligt talat underbart. Detta har också lett till att jag återigen bestämt mig för att satsa mer på skrivandet när jag har en fungerande dator och slipper använda min gamla klump som inte går att släpa med sig överallt. Så därför är också planen att hänga på Söderfamiljen lite oftare, någon dag i veckan åtminstone. Dricka kaffe, prata med gamla kollegor och skriva.
 
Okej.. fram till sista och troligen största grejen som hänt den här veckan, ja det här året till och med. Jag har beställt glasögon. Bokade in en synundersökning som jag lovat mig själv så länge och gick in till Smarteyes. 45 minuter senare gick jag ut med en beställning gjord och vetskapen att jag om bara några dagar kommer att få börja vänja mig vid någonting helt nytt. Glasögon.. ja det känns himla konstigt men ändå bra. Kanske kan jag sluta anstränga ihjäl mig så att jag får huvudvärk, sluta gnugga mig i ögonen och kisa när jag försöker läsa/skriva saker och ting. Som typ nu.
 
Den kommande månaden kommer helt klart bli spännande...

Kommentera här: