Bouef bourguignon, nya glasögon och lite annat som är bra


I fredags kom äntligen smset om att glasögonen fanns att hämta ut på Smarteyes. Så efter att ha spenderat ett par timmar på stadsbiblioteket för att plugga med Jennu traskade vi in till stan för att hämta dem. Det hela slutade med att även hon fick beställt glasögon. Japp, ca alla i min närhet nu tycks också ta tag i sina synnedsättningar. 


Sedan gick jag hem i regnet igen för att packa ihop inför kvällen. Blev upplockad för att det var dags för pappa och Cecilia att få sin julklapp: en middag. Hade dagen innan förberett bouef bourguignon om fått stå och götta till sig i över tre timmar. Och middagen slutade med att vi fastnade runt bordet i nästan sex timmar innan vinboxen var slut och en taxi på väg. Kvällen avslutade vi dock på varsitt håll men måste väl ändå säga att jag tycker att det var en rätt bra julklapp att ge. God mat och tillfälle att umgås. 


I lördags spenderade jag större delen av dagen i sängen. Hann se Hunger Games 2 och 3 (del 1) samt The martian. Åt gifflar, apelsin, lösgodis och drack cola. Mys- och segdag deluxe. 

Nu har även söndagen hunnit passera och det börjar mörkna samtidigt som jag inser att jag har föreläsning imorgonbitti. Men sista helgdagen har ändå utnyttjats till fullo när Fredrik och lille Theodor kom ner till Halmstad och vi lunchade hos mamma, gick på promenad, fikade och hälsade på hos pappa. Nu är jag återigen placerad på sängen och velar mellan att plugga eller kolla på film. Får väl bli lite av varje, åtminstone innan det blir helt mörkt och tröttheten kommer på riktigt. 

Kommentera här: