en sjuveckors-update (part one)

Tänkte skriva något klyschigt om hur tiden bara springer förbi nu när det gått sju veckor sedan jag bloggade sist. Kanske har det också, delvis, varit ett aktivt val. Jag har inte haft orken, tiden, orden. Kanske har det också, delvis, berott på att all tid under dessa veckor, som inte spenderats med vänner och familj, lagts på min B-uppsats och jobbet. Men nu är det över, ja uppsatsen och skolan för den här terminen i alla fall. 
 
Men för att på något sätt kunna göra en uppdatering av vad som hänt sedan dess, vilket trots allt varit en hel del, så fick det bli två inlägg. Här kommer del 1:


Tina flyttade in! Den 22 April dök hon upp med ett släp fyllt med kartonger och möbler strax innan jag skulle gå till jobbet och allting blev på riktigt. Så himla knäppt men tacksamt att få ha en av sina bästa människor under samma tak.


Sedan dess har somliga dagar sett ut såhär, en Tina och en gitarr och en massa krunislåtar förstås.

Andra dagar har kunnat se ut såhär... då har vi tyckt synd om oss själva, napat ihop och delat pizzor med extra sås på. 



Jag har även varit på födelsedagsfika och ätit alldeles för mycket gott. Och fått gosa med en favoritbrorson, och mamma med förstås.


Hängt ännu mer med denhära.


Till och med på stranden! 

Ja, lite så har det sett ut. Utöver detta har den här första delen av de sju veckorna även innehållit en knasig kollektivfest, stora mängder skräckfilm, häng på bästa Tillsammans och jobb/plugg. Så himla himla roliga veckor. Och då var detta ändå inte allt..

Kommentera här: