Miriam Bryant 2016-03-19

Efter en lördag fylld av panik, ångest och biljettsläpp för kent var planen att jag skulle ha en lugn kväll med middag hos mamma och ett besök hos pappa. Och ja, jag hann visserligen med båda två. Även om besöket hos pappa blev något kortare än planerat. För efter middagen såg jag att Miriam Bryant som skulle spela i Halmstad samma kväll lagt upp en tävling där man skulle skriva en kommentar och motivera varför man skulle få två platser på gästlistan. Sådant vinner man ju aldrig på tänkte jag men skrev en kommentar ändå..
 

"För att jag och min allra bästa människa i livet (@tinaaikas) snart ska bli roomies och spendera vår sista tid i den här staden under samma tak. Och det här vore ju det ultimata sättet för oss att fira detta!"

Och vips, bara ett par minuter senare trillade ett meddelande in om att jag vunnit. Ringde Tina på studs som blev just lagom förvånad men såklart sa ja. Så två timmar senare, efter att ha hunnit hälsa på pappa och åkt hem för att dricka vin och göra mig klar promenerade jag in till stan för att möta upp min +1, min bästa människa, min Tina. Sedan tog vi oss till Parken, köpte drinkar och insåg att vi kunde sjunga med till gamla schlagerlåtar men inte en enda av de nya låtarna de spelade... 








Miriam var förstås så jäkla jäkla bra och det var så fint att avsluta kentstressdagen med en konsert och en bästa vän. Nu är det bara fyra dagar tills vi ser Markus Krunegård tillsammans och tio dagar tills vi ser llojd i Göteborg. Och sen, ja sen vill jag mest bara få längta till hösten och att turnén drar igång. (Samt frukta den lite pga den sista). 

Kommentera här: