Stockholm

Åkte till Stockholm i tre dygn och tog typ inte en enda bild nästan. Men ibland blir det så, det glöms bort för att det finns så mycket annat att göra där och då. Som att äta alldeles för mycket mat, dricka coca cola till frukost, kolla serier nedkrupen i soffan bredvid Bella, gå på födelsedagsfirande och dricka gin bland en hel drös främlingar och ballonger, gå på håkanfest med dans och allsång och pussar till "nu kan du få mig så lätt". 


Efter tre dygn är det återigen dags att åka hem. Ännu en stockholmshelg är slut och jag tycker lika illa om det varenda gång. Vill inte säga hejdå till varken Stockholm eller Bella. Och sedan ägnar jag hela hemresan åt att längta efter nästa kentturné och den dagen det kanske finns en chans att jag och Bella bor i samma stad.

Nu har jag istället kommit hem till en stressvecka med skola, plugg, storstädning, storhandling, bakning och kalasande framför mig. Ja kalasandet i sig blir ju roligt men resten är mest sådant tråkigt som bara måste göras. Därför borde jag väl lämna sängen och ta tag i det hela på en gång.

Kommentera här: