2016-10-17

Jahapp. Måndag igen. Det är study-mode vid köksbordet med datorer och papper ca överallt, kaffe som kallnat mobil- och datorladdare, hörlurar. Hela köret. Samtidigt håller Tina på att börja baka kakor medan jag är redo att kolla på med höga förväntningar. 
 
 
Helgen försvann så fort, ja hela veckan ärligt talat. Efter besöket i Kungsbacka i tisdags spenderade jag större delen av onsdagen hemma, försökte plugga och gick på middag hos mormor. Sedan blev det torsdag och tiden bara försvann. Gick på föreläsning, åkte hem till mamma för att äta middag och spela skip-bo innan jag skyndade till stationen för att möta Tina som äntligen kom hem från London. Paula kom över med rödvin och vips så blev det fredag och helg. 
 
I fredag gick jag världens fredagsfeeling och promenerade in till stan medan det var sol, köpte en flaska vin, en bukett rosor och en massa fredagsgott. Sedan tog jag helt rätt beslut när kvällen kom och promenerade bort till Elina för att dricka vin och spela kort med henne, Elena och Klara. Så himla glad över dessa människor och så himla glad över att ha fått träffa dem igen. 
 
Och så blev det lördag med hur många timmars skip-bo som helst, en mysig middag på Avanti och ytterligare lite rödvin och skip-bo i bra sällskap tills klockan var alldeles för mycket. 
 
Söndagen i sin tur sov jag mest bara bort. Fick feber på kvällen och kände mig otroligt opepp på livet för en stund, trots helgen som varit superbra. Men vaknade idag och febern var borta igen även om förkylningen ligger och lurar. 
 
Enda bilden som togs i helgen var för övrigt den här, när glassbilen kom och jag, Tina och Morris släppte allt vad vi gjorde för att slita på oss skorna och springa ner för att köpa glass. Många övervägande gjordes och hem kom vi med en låda trollerimix innehållandes 36 glassar att fylla frysen med. Mycket bra idé tyckte vi.
 
Nu är det äntligen äntligen äntligen kentvecka igen. Två spelningar. Och jag ska till Oslo för första gången någonsin. Pepp. Ska bara se till att försöka få allt skolarbete gjort också. Mindre pepp på det. 
 
 

Kommentera här: