Stockholm dag 2 (av 2)

Började andra dagen på bästa sätt: med ett BAD! Hade mailat och specifikt bett om ett rum med badkar för att jag verkligen verkligen känt mig så sugen på att bada. Så medan Christoffer fick lite mer sovmorgon så smög jag upp, fyllde upp ett bad med mycket skum och njöt av att bara vara iväg, ha tid och noll plugg. 
 
Någon timme senare var vi båda uppe och begav oss ner för ca det bästa med att bo på hotell: hotellfrukost. Fyllde såklart tallriken med alldeles för mycket och satt och åt i lugn och ro länge medan vi hann piggna till och kunde bestämma oss för hur vi skulle fortsätta dagen. 
 
Tog oss bort till Gamla Stan och promenerade runt och över till Söder och strosade runt utan någon direkt riktning. Efter typ 1,5h promenad började det dock bli kallt så vi åkte tillbaka till hotellet, men insåg att vi gått ungefär en mil utan att tänka på det. 
 
Innan vi återvände till hotellet passade vi på att köpa med oss snacks. Sedan kollade vi på tv, drack citronlemonad och åt pringles i sängen. 
 
Sedan skulle vi ju träffa Bellan igen. Äta middag innan jag och Bella skulle vidare på konsert. Det var också vid det här laget som Christoffer började förstå varifrån vissa av mina vanor kommer. Ja man blir som man umgås brukar det ju sägas, och när vi började träffas förra året så hängde jag ju med Bella flera gånger i månaden, i vissa fall flera veckor efter varandra. Så inte så konstigt trots allt. 
 
Middagen var hur som helst god, även om jag övertalade Christoffer till att byta tallrik på slutet för att hans mat var godare... min var god och jag tycker verkligen om betor men det blev lite för mycket till slut. Som tur är så är han snäll och går med på det utan problem. 
 
Sen fick Christoffer återvända hem till hotellet medan jag och Bella åkte vidare ut mot Fryshuset för att se Harry Styles som avslutning på dagen. Mysigt och fint! Han är allt roligt den där Harry. 
 
Och där tog det sedan slut. Jag återvände hem till hotellet efteråt och dagen efter fick vi gå upp klockan fem för att åka hemåt igen. Och så var den lilla stockholmsresan slut för den här gången! 
 
 

Kommentera här: