3x Augusti (och lite till)

Sjukt hur fort den här sommaren har gått. Om en vecka börjar skolan och den här veckan har jag två jobbpass, ett inventeringspass (idag) och ett sista pass på gruppboendet. Frysen har fyllts på med matlådor, hembakade tekakor, köttbullar m.m. och i hallen ligger en drös ouppackad kurslitteratur. Det går fort nu. Snart är allt igång igen. Men gud vad jag längtat trots allt, till att återgå till vardag, återgå till att träffa klasskompisarna, ta efter-skolan-öl i källaren på Telegrafen regninga höstdagar, ja till och med tentapluggandet med Chantee. 
 
Men, även om hösten gör sig märkbar med kallare väder, regn och mer mörker så finns det ändå några bättre stunder som varit höjdpunkter den här månaden i alla fall. 
 
Började augusti på helt rätt sätt: datenight! 
Åt moules frites, satt på uteserveringar och gick på bio. 
 
Passade Varga i ett par dagar. Mysigaste och mjukaste sällskapet. Även mysigt att hon och Christoffer mötte upp mig för en morgonpromenad efter en journatt på jobbet. 
 
Den här lillkillen (som minsann inte är så himla liten längre) kom på besök med Fredrik och Josse. Vi lunchade, åkte över till Helsingør, åt glass och wienerbröd, gick på stan och åt på restaurang. Heldag med mycket promenerande och ätande. Mysigt! 
 
I övrigt har det mest varit jobb och en hel del mys. I början av månaden kom mamma på besök över en dag och vi fick lite kvalitetstid bara jag och hon vilket var välbehövt och mysigt. Häromveckan kom även pappa och Cecilia ner och jag tog återigen en tur över till Helsingør för lunch och öl. Denna gången något regnigare och svalare än de andra turerna under sommaren, men trots allt mysigt. På kvällen gick jag och Christoffer ut och tog en öl eller tre med dem. Dagen efter fick jag dessutom skjuts upp till Halmstad (perfekt time:at besök måste jag säga) för att gå på kalas hos mormor som fyllt år och få träffa resten av familjen också. Sommaren, åtminstone augusti, verkar ju i alla fall kunna sammanfattas med: familjemys deluxe!

Kommentera här: