Nyårsfirandet 15/16

Det gamla året har passerat och en femma blivit en sexa. 2015 är slut. 2016 har börjat. 

Idag ligger jag i sängen med migrän istället för att plugga. Pluggdagen blev en migrändag och det fanns inte mycket mer att göra än att säga okej, då är det så det är, för att sedan ta medicin och krypa ner under täcket igen. 

Men efter att ha ätit mammas soppa och vilat lite till känns det åtminstone som att det är dags att ta en titt på nyårsfirandet, det fantastiskt roliga nyårsfirandet.

Jag skulle lämna Halmstad för att åka upp till Kullavik och havet. Med mig hade jag Michelle och hennes pojkvän. Här hade vi just bytt om inför kvällens festligheter!


Julia och Axel hade gjort så himla fint! Dukat upp ett långbord och pyntat med ballonger, stjärnor och allt möjligt. 


Efter  att alla gäster kommit och hunnit få en välkomstdrink var det dags för middagen. På andra sidan bordet satt Ellen, Alexander och Rebecca!

Jag själv blev placerad mellan Markus och Simon. Men Julia fick ju förstås också vara med på bild!

Det bjöds sedan på trerätters, vin, snaps och hela köret. Sång och skratt, sittdans och knäppa historier. Vips så hade flera timmar passerat och det var dags att klä på sig jackor och skor inför tolvslaget. 

Bilderna tog slut men kvällen hade nästintill bara börjat. Tolvslaget skålades in med bubbel och fyrverkerier, pussar och kramar. Sedan fortsatte festen långt in på natten, ja till och med morgonen, med promenader över klippor i natten, mer bubbel och förstås en himla massa dans dans dans!

Och jag känner mest att jag är så jäkla glad över att ha fått vara en del av detta nyårsfirandet när jag dagen efter, invirad i ett täcke ramlade ner till ett gäng underbart morgontrötta människor för att äta rostade mackor, hallonyoghuft och dricka kaffe med en tyst liten grupp människor kring bordet.

Så jäkla tacksam för att ha fått fira in det nya året på detta sätt och med dessa människor. Nu är jag mest peppad på att det ska få dra igång på riktigt, när migränen har släppt vill säga och höstterminens sista inlämningar och tal är överstökade.

Gott nytt år!

Kommentera här: