från kent i oslo till tentaplugg

Jahapp. Är inte alls bra på att uppdatera på den här bloggen, mest för att jag under kentsvängarna och därefter uppdaterar innan himlen faller ner med allt som har med kent att göra. Och sen orkar jag liksom inte skriva mycket mer om allt annat som händer och sker i livet. Kanske inte händer så mycket under den övriga tiden heller för den delen.
 
Men nu har jag i alla fall kommit hem från Oslo igen, himla skönt bara det. Oslo är säkert en fin stad egentligen och ärligt talat så såg jag ju inte så mycket mer än områdena mellan stationen, arenan och hotellet. Så om den saken kan jag inte säga så mycket. Men hade hellt enkelt inte världens bästa oslo-upplevelse. Dyr stad, regnig stad, kall stad, missade bussen hem dessutom (när ska jag sluta klanta till det med hemresor egentligen? Det har blivit en himla dålig vana verkar det som...). Men spelningarna var bra i alla fall, var så himla glad under första spelningen för att det var första på typ tre veckor och log så mycket under hela spelningen. Andra spelningen var lite extra kul för att Ellen var där med och nu har hon köpt ännu en biljett till Köpenhamn. Kul att hon utökar sina spelningar. 
 
Nu är det dock tentaplugg som gäller fram till nästa sväng. Försöker plugga på så gott det går men är samtidigt omotiverad pga att jag inte förstår vad jag håller på med samt pga en himla ångestdipp som inte direkt gör saken bättre. Men vet samtidigt att det är nu det är dags att lägga sjukt mycket fokus på att dels få gjort tentan och sedan också komma igång med uppsatsen, för efter malmösvängen så är det kent varenda vecka fram till sista spelningen. Visserligen kortare svängar med men fortfarande, varenda vecka under hela uppsatsskrivandet. 
 
Så den här veckan är det i princip bara plugg som gäller. Även möten med potentiella roomiesar eftersom Teo bestämt sig för att flytta ut. Men på lördag blir det i alla fall ledigt från plugg och diverse måsten för att fira mammas födelsedag och sedan åka till Helsingborg. Längtar.

Kommentera här: