2017 (del 1 av 2)

Januari
Januari invigdes precis såhär, efter en hejdundrans nyårsmiddag och fest låg alla utslagna i varsin soffa eller på madrassen vi släpat in i vardagsrummet. Kanske var det också lite så hela januari var, lite tröttsam överlag. Min kandidatuppsats skrevs klart och x antal kilon av stress och ångest gick upp i rök. 
 
Vi blev visserligen tillsammans i december, julafton för att vara exakt. Men i januari träffade vi varandras föräldrar och vänner (eller jag hans, för han hade redan träffat flera av mina). 
 
Februari
Februari kom. Och med en tokig pojkvän spenderades alla hjärtans dag på hotell inte ens hundra meter hemifrån, så när Tina skickade ett sms att det kommit blombud (från samma ovanstående tokiga) kunde jag springa hem och kika på den största rosbuketten jag någonsin sett. 
 
Den tokiga fyllda även år. Firade med en hel drös av paket, bubbel, middag och sen överraskningsöl med hans kompisar. 
 
Mars
I mars var det min tur att fylla år och jag körde en heldags firande några dagar i förväg med släktkalas, utemiddag med tre goa och sedan födelsedagsfest. Ska det firas så ska det firas rejält liksom.Spenderade tid i Helsingborg och var hundvakt. Gick på maskerad. Åkte upp för lek och bus i Kungsbacka. Osv.
 
April
I april såg jag Thomas Stenström två gånger, en i Halmstad och en i Helsingborg. Hängde för övrigt mest i Helsingborg i solen på balkongen eller uteserveringar m.m. Fick årets första lätta solbränna. Gick på 30-årskalas. Fixade fint i Christoffers lägenhet efter en eftermiddag på ikea (bara sisådär drygt fyra månader innan jag ens flyttade in hehe). Jobbade även mina första jobbpass i Steninge. Mycket bra månad faktiskt!
 
Maj
Gick på 30-årsfest för Andreas och två av våra sysslingar från Kroatien var på besök. Hade årets första riktiga grillvkäll med kubb och hela alltet. Hängde oavbrutet på balkongen oavsett om det var i Halmstad eller Helsingborg. Gick på hundpromenad. Satt på uteserveringar. Hängde i parker. Firade Theodors 2-årsdag. Fick äntligen äntligen äntligen se Linnea Henriksson live. 
 
Juni
Avsvlutningsvis (för den här delen) en bildbomb från juni för att det var denna halvans troligen bästa månad. Tog examen från språkvetarprogrammet samtidigt som min allra bästa Tina blev färdig undersköterska. Och efter det fick jag bara njuta av att vara ledig ett litet tag och åkte på semester till Hvar med Christoffer i en vecka. Sedan drog jobbet igång på riktigt, vilket ändå var rätt okej efter en hel vecka av solande, drinkar och mängder av god mat. 
 
Och det var allt för första halvan av 2017. 
Återkommer med del 2 imorgon lagom tills att jag och Christoffer sitter på tåget upp mot Göteborg för att fira nyår med Tina och Carl! 
 

Kommentera här: