Adventsupdate

Första advent och det regnar. Förstås. Men jag är redo för julmys ändå och planerar att både äta lite julmat och dricka glögg, och se på en av julfavoriterna: The holiday. Men just nu jobbar C och jag har precis satt upp ett par stjärnor. Igår var hans mamma och bror + sambo här på middag och vi fick två små gulliga hyacinter. Så nu har vi åtminstone lite julpynt här hemma! 
 
Den senaste veckan har verkligen gått fort fort fort. 
Förra söndagen åkte vi upp till Halmstad för att få träffa lilla brorsdottern Stina för första gången. Blev en eftermiddag med fika och mys, och jisses så liten och gullig tjej. 
♥♥♥
 
Sen tog veckan fart med en ny delkurs och mycket att läsa. På onsdag blev den en klassisk after-shool-öl och därefter gick jag och C på visning. Komiskt nog första visningen han kunnat vara med på den här hösten, och också komiskt att det då är DEN LÄGENHETEN VI SKA BO I. Japp, vi fick den! En tvåa på 75kvm med badkar, balkong och diskmasking. Så himla härligt. 
Så nu är vår lägenhet uppsagd, Christoffers kompis ska ta över den (vilket också innebär att vi slipper dubbla hyror) och imorgon ska vi både skriva kontrakt och få gå och titta på lägenheten en gång till. 
Längtar.

Allt som allt en ganska så bra vecka. Minus en del skolskit som gjort mig vansinnigt förbannad. Men det är vi många som är. Jag vet att jag har en hel drös med fina människor på min sida så vet jag också att det kommer att bli bra sen.

Kommentera här: