tentaplugg vs. roligheter

Igår kom migränen som en käftsmäll mitt under skoldagen och jag fick för första gången hittills under den här terminen ta beslutet att missa resterande timmar av dagen. Bara det kanske kan säga någonting om hur saker och ting ändå är annorlunda än mot när jag studerade i Halmstad, där jag utan problem hoppade en och annan föreläsning då och då. Nu blev jag istället sur för att jag var tvungen att ge med mig och låta kroppen tala. 

Några timmar senare med lite mat och sömn i kroppen så var det dock okej igen och det är bara att inse att hur stor tentastressen är så måste de där två delarna också kommas ihåg. 

Och ännu viktigare att komma ihåg: att varva plugg med sånt här. Fina kompisar, vin och snacks. Bästa kombon trots allt. 

Häromveckan gick vi även på P3 Älskar. Fick förfesta i en korridor efter en utelåsning, kramas och dansa, se Mando Diao osv osv osv. Bra kväll. 

Och såklart! Efter att ha hjälpt mamma flytta i lördags tog vi tåget vidare upp till Mölndal för att hälsa på Tina och Carl. Så gosigt. Det blev vin, flygande jakob och hetsigt spelande. Sedan sov vi över och gick på stan innan vi åkte hem dagen efter. Saknar trots allt det lite grann, att inte bo med min favvotjej längre. Men sålänge jag får en dos tinagos då och då så kan det väl gå an! 

Sen dess har vi också fått erbjudanden om lägenheter, tackat ja till en och bestämt dag för att skriva kontrakt - för att sedan ångra oss igen och inse att näääe, den ska vi inte alls ha. Trist då vi vill flytta, men rätt eftersom den tekniskt sett "bara" hade 10kvm extra golvyta men inte var bättre på något annat sätt, till viss del kanske sämre trots att den är helt ny och inte ens färdigbyggd ännu. Men, nu vet vi vad vi vill och inte vill ha åtminstone, och kan leta vidare igen. Ska vi åtminstone, förhoppningsvis, stå ut (eller gärna mer än så, helst trivas ganska så bra) i nästa lägenhet så får vi helt enkelt passa på att vara lite kräsna. Än har vi inte slagit ihjäl varandra i vår lilla etta, så änsålänge har vi tid på oss att leta i lugn och ro... 
 
Men nu: tentaplugg. Tacohej.

Kommentera här: