Vår lilla lägenhet

Mitt i allt letande efter en ny lägenhet, mitt i besvikelserna över byten som inte blir av, mitt i ett litet hopp om nytt boende när diskussionerna om att kanske kolla på att köpa lägenhet ändå - mitt i alltihop så känns vår lilla lägenhet faktiskt mysigare än på länge. 
 
Tidigre i veckan var det tänkt att vi skulle ha visning av vår lägenhet inför ett eventuellt byte. Det blev tyvärr inte av, men innan vi fick veta det sisådär en kvart innan inbokad tid så hade jag i alla fall gått på stan och handlat doftljus och blommor och piffat till allt lite extra. När visningen inte blev av blåste jag ut doftljusen och kröp upp i soffan och tjurade resten av kvällen. Dagen efter insåg jag dock att jaja, det blev ingenting men vi hade i alla fall fått det lite extra fint inför helgen. 

Välkommen in i vår suddiga hall... 

 Vårt lilla badrum.

Köket är faktiskt en favorit, om man bortser från att själva köksdelen har alldeles för lite arbetsyta för två som älskar att laga mat. 

Vardagsrumsdelen, blev dessutom något bättre när vi äntligen fick köpt en matta häromdagen.

På andra sidan rummet. Sängen, ljusslingorna och så vovven förstås. Viktigt.

Och förstås - balkongen. Synd bara att det blivit för kallt för att egentligen utnyttja den nu. 

Jahapp! Så ser det ut hos oss. Och även om vi har det rätt mysigt, fint och bra så hoppas jag så himla mycket på att hitta någonting större snart. Hur van jag än må vara vid att bo med andra människor på både stor och liten yta, så är det trots allt lite för påfrestande att bo i en etta tillsammans. Det blir allt för mycket smygande om morgonar och kvällar och hyschande bakom hörlurar under stressiga veckor. Ja, det är helt enkelt inte optimalt. 
Men vi kunde ju helt klart haft det mycket sämre än såhär. Så jag klagar inte på lägenheten i sig, men den är bara inte rätt för oss, inte i längden i alla fall. 

Men ja, tids nog dyker det upp nåt. En ny lägis med lite mer vägg och med fler dörrar än badrumsdörren. Men det får ta den tid det tar att hitta rätt, för att flytta är trots allt inte så himla roligt. 

Kommentera här: