Long time no see.... hejhej

Efter ytterligare lite tjat från Tina så har jag till slut lovat att ta tag i att skriva någonting. Och nu är tentaveckan över, jag är 100% ledig och ser till att passa på att hålla mitt löfte och uppdatera om livet och dylikt. Såååå, här kommer det Tina, från början (för det här året):
 
Det nya året firades in hos just Tina och Carl i Göteborg. Vi lagade middag, spelade spel och drack bubbel bara vi fyra. Härligt.

När vårt lilla "jullov" var över så var också klasskompisarna tillbaka i stan och likaså ölkvällarna. 

Sen fick vi ÄNTLIGEN flyttat till vår stora fina lägenhet. Varga hängde med mig som moraliskt stöd i uppackningen. 

Efter flytten ingick det förstås att handla en djungel av växter och att inviga badkaret. 

Vart tiden tog vägen därefter är en bra fråga. För nu plötsligt har vi bott i lägenheten i snart två månader. Både jag och Christoffer har hunnit fylla år, vi har haft både kalas och fest och övernattningsgester. Vi har fått upp åtminstone ett par tavlor, fått installerat tvättmaskinen och hittills lever åtminstone växterna fortfarande (annars har jag haft för vana att övervattna dem i rädsla för att glömma bort det...). 
 
I över en veckas tid såg livet ut såhär, fram tills i torsdags. Chantee flyttade halvt hem till oss och vi spenderade otaliga timmar vid köksbordet med att plugga på som tokar inför psykologi-/socialpsykologitentan i torsdags. Förhoppningsvis kommer det att ha lönat sig. Om inte annat så fick vi i alla fall leva ut våra förkylningar tillsammans och ha mysiga luncher och fikastunder mitt i allt plugg. 

Nu är det söndag igen men innan nästa delkurs börjar har jag ytterligare en ledig dag. Förhoppningsvis tar jag mig ut i solen lite mer då, men för nu får det räcka med att lägga patiens framför Skam innan det är dags att slänga på en maskin tvätt till och tömma diskmaskinen. Men: inget plugg åtminstone. Inte det minsta! 
 

Kommentera här: