And it's dark in a cold December, but I've got you to keep me warm


Vaknade upp till detta i söndags. Sprang upp och ner mellan lägenheten och tvättstugan och stannade till vid porten. Insåg att fy vad fint det ändå är med vinter och snö även om jag fryser konstant både inom- och utomhus. 

Hade innan lunchtid hunnit både tvätta, plugga lite(litelitelite) och vara på Eurostop.
Tog därefter en lång varm dusch och åt middag framför vänner i vanlig ordning. 


Sprang på en perfekt croppad sammetströja på H&M på Eurostop för endast 75kr på rean så inför kvällen gick jag all in och bar både sammetströja och sammetskjol. 



Sminkade mig, satte på mitt nya läppstift och hade plötsligt en kick-ass hårdag. 
Drog på mig ytterkläder, halsduk och vantar och begav mig ut i snön till kusin-vitamin för att hänga med henne, ha lite catch-up time och prata igenom vad som hunnit hända sedan vi sågs i början på Oktober. 

Efter några timmar hos henne tog jag bussen in till stan. Traskade bort till stationen och perrong 2 för att möta upp en fin. Vi skyndade oss hemåt i kylan (det var -9 grader!) och såg knäppaste gamla svenska humorserien och värmde upp alla frysta fingrar och tår. Ändå ett okej och fint avslut på en lång julvecka.

Kommentera här: