några dagar i april

I torsdags åkte jag ner till Helsingborg och tog långhelg. Torsdag till måndag utan att ägna en tanke på skolarbete eller annat. Kanske borde jag ha ägnat några få åt det också men det fick vara för den här gången. Vi åkte ut till Åstorp och hälsade på hans pappa, pappans flickvän och hans minsta lillebror. Åt pizza och fikade innan det blev dags att åka hem igen. 

På fredagen var han ledig och vi hade planerat in ett besök på både Väla och IKEA. Gick tre varv, runt runt runt på Väla innan vi åt på Max för att orka med att fylla upp en kundvagn på IKEA med diverse saker som sedan fick kånkas hem på två bussar innan vi tog en öl i solen och gick och köpte både mat och vin. 

(Litet sidospår: Någonstans i denna vevan fick vi även höra nyheterna om Stockholm och när vi gick genom stan och såg poliser, fullt utrustade med västar, hjälmar och vapen, i flera gathörn kändes det så jävla mycket. Jag kände mig så jävla arg och ledsen på samma gång. För vad som skett och för de som drabbats, för hur de främlingsfientliga kommer göra allt för att utnyttja detta till sin fördel. För så mycket mer som bara är total skit med hela alltet. Samtidigt som jag var lättad över att ingen jag kände varit där, att ingen i min omgivning drabbats. Det hade lika gärna kunnat vara tvärtom. Och även, senare under kvällen, en känsla av styrka och värme från att läsa om all medmänsklighet, om alla som öppnat upp sina hem, om alla som gjort allt för att hjälpa varandra. Hatat kommer aldrig att vinna, vi är starkare än så.)

Kvällen slutade i alla fall med en finmiddag hemma med entrecoté, rotfrukter och svampsås. Sedan såg vi på kentdokumentären. En ganska fin dag exakt ett halvår efter allra första gången vi träffades. 

På lördagen klev han upp tidigt för att jobba och jag spenderade dagen med att packa upp IKEA-kassarna och göra fint. Efteråt gick vi ut på AW med två av hans vänner, åt både vanlig pizza och nutellapizza. Efteråt trodde jag att magen skulle sprängas men konstaterade att det ändå var värt det. 

På söndagen klev han återigen upp tidigt för att gå till jobbet, jag låg kvar och lyckades somna om i någon timme till. Åt sedan frukost framför tvn och spenderade eftermiddagen på balkongen med en bok och drycken varierade från cola till kaffe till öl. När jag hade spenderat tillräckligt många timmar där och nästintill bränt mig lite i solen kom han hem igen och vi tog en öl i solen och åt mer god mat innan dagen var slut. 

Men tyvärr så måste ju helgen ta slut någon gång och på måndagen gick han till jobbet och några timmar senare tog jag tåget hem till Halmstad. Nu har det hunnit bli tisdag, snart onsdag och jag har ett skolarbete som ska in och sedan tre dagars jobb i påsk men åtminstone en paus för födelsedagsfirande också. Hurra! 

Kommentera här: