Ny stad, ny start.

Om 6 dagar flyttar jag. Till en ny stad, en ny skola, en ny utbildning, ett nytt liv. Det är läskigt, jag kan inte göra någonting annat än att erkänna det. Det känns dock inte riktigt verkligt än, och det kommer antagligen inte att göra det förrän skolan drar igång och vi kommit förbi alla moment med flyttstädning etc. och jag verkligen kunnat släppa lägenheten här i Halmstad på riktigt. 
 
Jag känner mig dock väldigt väldigt redo. Redo att ta mig an ett nytt kapitel, även om det samtidigt gör mig sjukt nervös. Jag har ring samtal, fixat och trixat för att få allting att gå ihop. Jag har gjort adressändring, vi har skaffat en gemensam hemförsäkring och svarat på blocketannonser angående fina soffor för att bli av med hans fula gula. Och om 6 dagar bor jag tekniskt sett där, i vår, hans, min stad. Vem kunde tro att jag skulle hamna i Skåne till sist? Inte jag, faktiskt, men just nu känns det ändå väldigt bra. 

Kommentera här: