hej 2017

I förrgår firade vi nyår med allt som kan tänkas höra nyårsafton till. Glitter, välkomstdrinkar, trerätters, bubbel och kul. Det var en bra kväll på många sätt, en rolig och bra kväll egentligen. Men den var samtidigt något av en berg- och dalbana rent känslomässigt med lite för lite sömn i kroppen och lite för mycket ångest. 
 
I vilket fall som helst lyckades vi få ihop en fin pyntad lägenhet med vimplar, ljusslingor och hela köret, god mat med skagentoast till förrätt, ryggbiff med rotfrukter och bea till varmrätt och "browniemousse" till efterrätt. Alla verkade ha roligt och vara nöjda och när tolvslaget kom gick vi ner och kollade på fyrverkerierna, skålade i bubbel och rökte cigarr innan kvällen fortsatte fram tills jag fick somna mellan min bästa kompis och killen jag gillar när det redan hunnit bli morgon och vi både hunnit skratta och gråta in det nya året. 
 
Den där tjejen är det bästa jag har. 

Bor dessutom uppenbarligen i det bästa kollektivet man kan tänka sig. 
Och har en ganska gullig kille.
 
Såhär kul kunde vi ha det.
 
Och sådär kunde vi må dagen efter.
 
Nu är det i alla fall över och de flesta spåren av kvällen har snart sopats bort. Golvet är visserligen fortfarande täckt av silverstjärnor på sina ställen och vi jobbar fortfarande på att äta upp alla rester i kylen men sakta men säkert försvinner alla spår. Nu väntar ett helt nytt jäkla år och jag hoppas att det blir ett bra sådant. Jag fick i alla fall fira in det med rätt personer. 

Kommentera här: