20140827

Under en veckas tid har jag hunnit med just precis allt möjligt.
Jag har haft världsbra nolledagar, träffat nya goa människor som jag vet kommer göra mina tre kommande år roligare än någonsin. Vi har skriksjungit hum-ramsor in på ett nästintill fullsatt amfi, gycklat, grillat, lekt lekar och inte minst förfestat med staben, gått på nollepub på kåren och fått aningen skräckinjagande besök av överstaben.

Jag har även gått på bröllop, det mest fantastiska bröllopet jag någonsin skådat. Gråtit mig igenom en vacker vigsel och sedan skrattat och dansat mig igenom en underbar bröllopsfest. 

Men till slut kom det som jag väl egentligen borde räknat med. Efter långa dagar och nätter utomhus, mycket skrål och sång och alldeles för lite sömn. Halsflussen.

Så istället för att nollas för glatta livet med mina fina nollevänner så ligger jag ihopkrupen i sängen med en förbaskat svullen hals och en låst käke som hindrar mig från att äta. 
Är arg och sur nästintill dygnet runt på detta elände men proppar i mig min antibiotika samt panodilen för att bara invänta den dag jag kan medverka igen.. vilket jag räknar med ska vara imorgon.. En lugn torsdag och sedan den avslutande dagen på fredag. Kommer att bli fantastiskt. Och då, då ska jag även kunna äta igen!
(Pizzahäng är redan inbokat för så snart detta är möjligt)

Snart så... Snart! 

Kommentera här: