I tried to get us to Amsterdam to cheer you up again

Stressen har börjat krypa sig på i takt med att tentan närmar sig. Det är visserligen tio dagar kvar men just därför är det bara till att lägga så mycket energi som möjligt på att nöta in alltihop. Idag har vi tentapluggat på biblioteket hela dagen och jag har bara hunnit komma hem och slänga mig på sängen. Det är någonting fint med den känslan trots allt. Att vara helt mosig och slut i huvudet och komma hem med vetskapen om att det får räcka för den här dagen. 
 
Så ikväll ska jag se på film och äta lite mat innan alarmet ställs inför morgondagens extrainsatta föreläsning. Kan åtminstone gå hemifrån 20 minuter senare än vanligt, det är ju ändå lite sovmorgon det. 
 


Sedan sist har jag, utöver pluggstunder, föreläsningar och hat mot den här kursen.. även hunnit gå på inflyttningsmiddag hos Elina. Hon har flyttat in i den mysigaste lägenheten man kan tänka sig mitt i stan och bjöd hem oss på risotto och lax. Hur god mat som helst och en flaska vin på det innan vi begav oss ut för att dricka öl på stan. 
 
Och även om jag inte mådde så himla fantastiskt fysiskt dagen efter så är jag ändå så glad nu. Jag är glad att jag har så jäkla gulliga och bra människor i mitt liv som får mig att må bra. De sprider så jäkla mycket bra saker hela tiden, så mycket glädje och energi och det är just sådana människor jag behöver och vill ha i mitt liv. De är faktiskt ganska så fantastiska! 
 
Utöver detta har jag även hunnit: grilla varmkorvo ch mashmallows på Paulas veranda en sen onsdagskväll, suttit på Espresso House och skrivit, lovat att jag ska följa med på simning framöver, lovat att överväga att följa med på träning med ett gäng som hyr skolans idrottshall en gång i veckan och ätit ostbågar i sängen en hel lördagskväll och pratat med Tina i telefon i två timmar en söndagseftermiddag.
 
Om tio dagar är tentan över och sedan väntar så himla mycket bra saker framöver. En stockholmshelg med Bella, en födelsedagsfirarhelg, två helger med krunegård-spelningar och lite längre fram en amanda bergman-spelning. Dessutom har jag och Tina pratat om att fösöka ta en dagsresa i månaden framåt våren, åka till typ Köpenhamn / Malmö / Göteborg och bara göra roliga saker. Ja den här våren ser ut att bli så jäkla bra helt enkelt!

Kommentera här: