fredagstankar.

Det är kvällar som den här då jag plötsligt gör upp en hel drös med planer, stora och små. Sådana som handlar om vad jag ska göra imorgon: laga köttfärssås, göra en ny spellista på spotify, söka jobb, kolla serier i sängen, läsa och äta bröd för vad jag till och med tror blir första gången i år (då jag levt på knäckebröd den senaste tiden). Sedan de där större sakerna, förändringarna. Fastän att jag inte alls vet vad som riktigt hamnar under den kategorin ännu. 
 
Efter en vecka fylld av en ny terminstart, en synundersökning, tapas, öl och biljard, en kortare stunds skriv- och pluggdag på Söderfamiljen, en musikquiz, middag hos mamma, receptletande och veckoplanerande så fick det bli en lugn helg. Som för all del bara har börjat men hittills bådar gott. Med middag i sängen framför serier och På spåret med killarna här hemma har fredagskvällen passerat och trots att klockan knappt är elva känns det som att det kanske kan lyckas bli en tidig kväll. Imorgon väntar trots allt en helt ledig lördag. Kanske sover jag bort halva dagen utan något alarm som ringer när det fortfarande är mörkt ute. Kanske vaknar jag tidigt, är produktiv och får gjort hur mycket som helst. Faktum är att det nog inte spelar någon som helst roll hur det faktiskt blir. 
 
 

Kommentera här: