plugg, familjemys och havet

Tina tjatar jämt om att jag ska uppdatera bloggen mer så att hon kan hålla koll på vad jag har hör för mig (även om jag redan berättat det för henne). Jag brukar kontra med att hon borde skaffa sig en blogg hon med då, så att jag också kan hålla koll på vad hon gör. Men hittills har det förslaget inte varit så poppis. Men vi får väl se... den här gången får hon väl helt enkelt som hon vill.
 
I alla fall. 
Ytterligare en vecka har passerat och en ny börjat. Förra innebar framförallt stress, plugg och ångest inför ett seminarium som sen visade sig vara rätt mysigt och inte det minsta ångestladdat. Det följdes sedan av en trist föreläsning (som jag egentligen tänkt hoppa över men gick på ändå för att jag hittills inte missat en enda sedan skolan började). Den handlade om referenshantering och hur man skriver vetenskapliga texter, vilket jag ju trots allt gjort förut. Men tänkte att det var bra med lite uppfräschning av minnet, men istället slutade det med att jag knappt hörde vad föreläsaren sa och valde att ägna tiden åt att leta lägenheter och kolla mattor på ikea istället. 

Helgen kom till sist i alla fall och vi åkte iväg för en heldag i Halmstad. Först blev det mysigt födelsedagsfirande hemma hos mamma med både supergod mat och tårta, för att sedan åka vidare för utemiddag och öl med pappa och Cissi i stan. 
Sedan fick vi springa genom regnet, ta tåget, byta till en ersättningsbuss full av halloweensminkade fulla tonåringar som drack cider, skrek om tequlia och spydde på busstoaletten. Någon ångestladdat det där. Men till slut kom vi trots allt hem och fick gå och lägga oss efter efter att fått träffa hela familjen på samma dag och bara haft det mysigt och bra. 

Igår gick Christoffer till jobbet och jag hade bokat in en dag i soffan framför tvn. Tyckte det var en helt perfekt dag för att bara kolla ikapp lite serieavsnitt och vila inför tentan som det är dags att börja skriva på idag. Men det var trots allt sol så jag klädde på mig varmt och gick ut på en promenad. Slutade dock med att jag fick hålla hårt i mössan och kämpa mig framåt på ena hållet för att sedan nästan flyga framåt på tillbakavägen i blåsten. Men fint var det ju i alla fall. Och är det något jag älskar med att bo här så är det ju förstås det här, att ha så himla himla nära till havet. Men ja, då får man ju förstås blåsten på köpet också...

Kommentera här: