Tre veckor i Helsingborg

 Det är söndag och jag har bott i Helsingborg i tre veckor idag. Tre ynka veckor som delvis gått så jäkla fort, men som också delvis känns som så mycket mer än bara 21 dagar. 
 
Jag skulle ljuga om jag sa att det inte varit en stor omställning. Men även om det tagit tid att vänja sig vid att bo i en ny stad, gå i en ny skola och att plötsligt vara sambo (vilket man kan tycka inte skulle vara något speciellt efter att ha kommit från ett kollektiv och minskat antalet människor i hushållet till hälften), så trivs jag så himla bra. 
 
Jag tog en promenad längs med havet i förmiddags, något sliten efter gårdagens avslutningsgala som var det officiella slutet på novischveckorna, och kände att allting ändå håller på att falla på plats. Det låter klyschigt att säga kanske, men det är samtidigt sant. Skolan har kommit igång på riktigt med seminarium, grupparbeten och föreläsningar. Jag har hittat ett helt knippe, eller snarare en hel drös, av härliga människor både i novischgruppen och klassen. Helsingborg börjar kännas rätt, det börjar kännas som hemma.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: