Glad midsommar

Midsommar är förbi och jag har jobbat 4 av 6 dagar i sträck. Men! Fasen vad jag trivs. Jag som först tackade nej till jobbet inom LSS innan jag sedan, efter viss övertalan av både Tina och Sofia, tackade ja. Men de senaste dagarna har jag gång på gång fått höra hur bra jag är med de boende, hur bra jag kommit in i det och hur bra jag är med specifika personer som tycker om mig. Det känns underbart. 
 
Efter hemtjänsten för fem år sedan var jag så himla säker på att jag aldrig skulle tillbaka till någonting inom vården. Men nu, efter bara någon vecka på mitt vikariat känner jag att jag trivs bättre än jag någonsin kunnat tänka mig. 
 
Trots att jag dessutom jobbat i princip hela veckan har det varit lugnt och mysigt hela helgen. Vi har spelat spel, tittat på tv, ätit tårta och myst runt. Så ja. Den här sommaren ska minsann bli bra. 
 
Och snart är de 6 dagarna gjorda och jag får lite ledigt. På onsdag kommer mamma och hälsar på, vilket jag längtar till något otroligt. Och nästa helg är det födelsedagsfirande på gång. 
 
Men nu, nu blir det middag och öl och förstås fotboll därefter.

Kommentera här: